۷ اصل کیک بوکسینگ برای ارتقای یک مبارز – قسمت دوم

0

همان طور که در قسمت اول ۷ اصل کیک بوکسینگ برای ارتقای یک مبارز با ما همراه بودید امروز هم با ما باشید با بخش دوم این مطلب؛ یک بخش دیگر از این مطلب خواهد ماند که به زودی منتشر خواهیم کرد.

۴. زمان شناسی

هیچ تکنیک تهاجمی یا تدافعی بدون درنظر گرفتن زمان، کارساز نخواهد بود. حتی اگر شما بهترین تکنیک ها را هم به بهترین شکل انجام دهید اما زمان را مدنظر نداشته باشید موفق نخواهید بود. زمان شناسی نیازمند سرعت، شناخت فاصله و مسیر مبارزه است.

راهی برای تقویت زمان شناسی

برای اینکه زمان شناسی خودتان را در کیک بوکسینگ (و هر ورزش رزمی دیگر) ارتقا دهید حدود ۲ قدم از حریف تمرینی تان فاصله بگیرید و از آن فاصله شروع به پرتاب مشت کنید و جلو بیایید. او هم در همین زمان شروع به دفاع کردن می کند. این کار را تا ۳ دقیقه ادامه دهید و سپس جایتان را تغییر دهید.

این کار را دو یا سه بار انجام دهید. اگر شما ارتقا پیدا کرده باشید قطعا سرعتتان بیشتر خواهد شد. این تمرین همچنین می تواند به عکس العمل ها و دفاع هایتان هم کمک کند. همچنین کمک می کند که مشت هایی که به سمت صورت شما روانه می شود را به طور خودکار دفاع کنید و فاصله و مسیر مبارزه را هم بهتر بشناسید. برای اینکه بتوانید همه بدن حریف را زیر نظر داشته باشید به صورت او نگاه نکنید بلکه به زیر قفسه سینه اش نگاه کنید.

۵. قدرت

با اینکه همه مردم دوست دارند قوی باشند اما استفاده تنها از قدرت در ورزش کیک بوکسینگ کافی نیست. شاید ناک اوت کردن ها خیلی جذاب باشد و تماشاگران را به وجد بیاورد اما در این هنگام شما از تکنیک غافل شده اید.

اکنون به دو راه برای بهترشدن ضربات قدرتی می پردازیم:

– اولویت با تکنیک است

فرصت همیشه هست و شما می توانید در حملات مختلفی به حریفتان حمله کنید پس عجله نکنید.

پای چپ را همیشه تکیه گاه قرار دهید تا ضربتتان قدرتمندتر باشد

پای چپ را همیشه تکیه گاه قرار دهید تا ضربتتان قدرتمندتر باشد

– یک موضع و جای خوب پیدا کنید

این مسئله خیلی مهم است چون به شما کمک می کند تا به خوبی حرکت کنید و در حملات موثر باشید. دو گونه موضع در زمان مسابقه داریم: اول از همه موضع پا است. موضع گرفتن با پا درمواقع زیادی در کیک بوکسینگ به کار می آید و به شما کمک می کند تا در زمان ایستا و حرکت موفق باشید.

برای مثال پای چپتان را عقب تر از پای راست قرار دهید و طوری بایستید که زاویه پاهایتان نسبت به هم صحیح باشد. پای چپتان باید آرام باشد (تکان نباید بخورد) و وزن بیشتر بدن شما باید روی پای راست تان باشد؛ صاف بایستید و دستانتان را در حالت گارد قراردهید به این شکل که آرنج هایتان به سمت بیرون و مستقیم برای حفاظت از دنده هایتان باشد.

وقتی از این حالت به حریفتان از طریق ضربات پا حمله می کنید عموما باید به بالای سینه حریف ضربه بزنید البته یادتان نرود که باید به تمام بدن او توجه کنید. برای اینکه قدرت بیشتری در ضربات شما باید این موضع و جایگاهی که توضیح داده شد را تمرین کنید و سعی کنید هربار ضربات سنگین تری پرتاب کنید. مطمئن باشید که اگر همین تمرین را در مورد مشت هایتان انجام دهید آنها هم به راحتی قدرتمندتر خواهند شد.

دومین موضع، موضع پرتاب مشت است.

پاهایتان را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. وزن بدنتان را روی دو پایتان تقسیم کنید. زانوهایتان را قدری خم نگه دارید. مشت هایتان را گره کنید و آنها را در همان حالت نگه دارید سپس آرنج هایتان را به بیرون بیاورید و نگه دارید تا از دنده هایتان محافظت شود.

این دو موضع را بارها و بارها (چه با حریف تمرینی و چه بدون او) سریعا عوض کنید. یکی از نشانه های اینکه در این زمینه پیشرفت کرده اید این است که به سرعت بتوانید این دو موضع را باهم عوض کنید و آماده شوید. حرکات پاهای سریع شما کمک می کند که هم بتوانید درحملات موفق باشید و هم در دفاع.

آیا این تمرین ها را برای خودتان مفید می دانید؟ 

قرار دادن پاسخ